Oddziały przygotowawcze w polskiej szkole

Pani Urszula Majcher – Legawiec z Fundacji Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja, z Krakowa, przygotowała publikację w której zawarła najnowsze informacje jak i zakres prawny mówiący o powoływaniu oddziałów przygotowawczych w polskiej szkole.

 

Pani Urszula Majcher – Legawiec z Fundacji Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja, z Krakowa, przygotowała publikację w której zawarła najnowsze informacje jak i zakres prawny mówiący o powoływaniu oddziałów przygotowawczych w polskiej szkole.

A oto spis treści publikacji

Spis treści
UTWORZENIE ODDZIAŁU PRZYGOTOWAWCZEGO (OP)………………………………………………………………..

 

  1. Przyjęcie ucznia do szkoły i kwalifikacja do OP………………………………………………………………….…..
  2. Kryteria kwalifikacji do OP – komisja kwalifikacyjna…………………………………………………………….
  3. Liczba uczniów w OP……………………………………………………………………………………………………………….
  4. Obowiązki dyrektora szkoły – 8 kroków…………………………………………………………………………………
  5. Pytania i odpowiedzi………………………………………………………………………………………………………………
    NAUCZANIE PRZEDMIOTOWE W OP……………………………………………………………………………………………..
  6. Podstawa programowa w OP – dostosowania……………………………………………………………………….
  7. Przykładowy tygodniowy wymiar zajęć dla OP w klasie I LO…………………………………………….…..
  8. Przykładowy podział godzin…………………………………………………………………………………………………..
  9. Materiały dydaktyczne………………………………………………………………………………………………….……….
  10. Pomoc nauczyciela z zadaniami asystenta międzykulturowego (AM) – interaktywna mapa
    szkół w Krakowie zatrudniających AM…….………………………………………………………………………..……
  11. Tygodniowy minimalny wymiar obowiązkowych zajęć edukacyjnych…………………………….……
  12. Pytania i odpowiedzi………………………………………………………………………………………………………….….
    NAUCZANIE JĘZYKA POLSKIEGO W OP……………………………………………………………………………..…..…….
  13. Nauczanie języka polskiego jako obcego/drugiego w OP (JPJO/2)…………………………………..…..
  14. Podstawa programowa do JPJO/2………………………………………………………………………………………….
  15. OP funkcjonujące w szkołach w Krakowie – mapa………………………………………………………………..
  16. Pytania i odpowiedzi……………………………………………………………………………………………………………..
    ŚWIADECTWO SZKOLNE CZY ZAŚWIADCZENIE? – INTERPRETACJA PRAWNA……………………………..
  17. Przyjęcie i kwalifikacja ucznia do OP…………………………………………………………………………………….
  18. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie ucznia w OP…………………………………………………………
  19. Świadectwo szkolne – nie zaświadczenie! ……………………………………………………………………………
    Co to jest oddział przygotowawczy (OP)?
    Kto tworzy OP?
    Jak zorganizować OP?
    Dla kogo OP?
    W jakich szkołach tworzy się OP?
    Czego uczyć w OP?
    Jak długo trwa nauka w OP?
    Jakimi kryteriami kierować się przy przyjęciu ucznia przybywającego z zagranicy do szkoły?
    Czy uczeń przybywający z zagranicy powinien uczyć się języka i kultury kraju pochodzenia?
    PRZYKŁADOWY SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W OP – KLASA PIERWSZA LICEUM
    OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO……………………………………………………………………………………………………………
  20. Cele kształcenia – wymagania ogólne…………………………………………………………………………………..
  21. Treści nauczania – wymagania szczegółowe…………………………………………………………………….…..
  22. Metody i formy pracy………………………………………………………………………………………………………….….
  23. Materiały/środki dydaktyczne………………………………………………………………………………………………
  24. Przebieg zajęć………………………………………………………………………………………………………………………..
  25. Proponowana forma kartkówki……………………………………………………………………………………………..
  26. Ocenianie……………………………………………………………………………………………………………………………….
  27. Klucz………………………………………………………………………………………………………………………………………
    MAPA ASYSTENTURY MIĘDZYKULTUROWEJ W KRAKOWIE
    MAPA ODDZIAŁÓW PRZYGOTOWAWCZYCH W KRAKOWIE

 

[subscribe]