TupTupTup – w Pulsie Biznesu

18 października 2020 w Pulsie Biznesu opublikowany został artykuł „Innowatorzy przebijają się do nieruchomości”.  Redaktor Paweł Berłowski stawia tezę że nawet dobre pomysły potrzebują wsparcia lub większej niż obecnie świadomości, by mogły zaistnieć na szerszą skalę. W artykule przedstawione są najciekawsze, innowayjne rozwiązania z obszaru nieruchomości i budownictwa. A dlaczego o tym piszemy? Dlatego że nasz projekt „Bezpieczne domy – przyjazne miasta”, który zdobył nagrodę PLGBC Green Building Award 2020 w kateogorii Green Product of a Year został również opisany w artykule.

„Patrząc na boom alternatywnych źródeł energii, fotowoltaiki czy retencji, trudno nie zauważyć, że innowacje te w Polsce długo tkwiły w powijakach. Według Anny Baczkowskiej, menedżerki technicznej w Knauf Armstrong Ceiling Solutions, dopiero zmiany prawa i dotacje państwowe upowszechniły świadomość na temat tych dziedzin. Źródło małej otwartości na innowacje ekspertka widzi też w braku dobrej edukacji ekologicznej. Dlatego najlepszym produktem ekologicznym podczas ostatniego konkursu PLGBC, w którego jury zasiadała, jednogłośnie został wybrany… kompleksowy program kształcenia dzieci przedszkolnych „Bezpieczne domy — przyjazne miasta” fundacji CultureLab.

— Jeżeli ogólna świadomość społeczeństwa będzie na wyższym poziomie, być może nie będziemy potrzebowali rządowych programów, aby wdrażać zdrowe dla ludzi i przyjazne dla środowiska technologie — mówi Anna Baczkowska.”

Cały artykuł można przeczytać tutaj.

[subscribe]